Martinus

Aktualizácia brand identity pre najznámejšie slovenské kníhkupectvo.

Martinus netreba zvlášť predstavovať. Povedomie o tejto značke je veľké a patrí medzi slovenské love brandy. Sme hrdí na to, že sme súčasťou úspešného príbehu Martinusu.

Pre marketingový tím Martinusu sme pripravili redizajn základných prvkov vizuálnej identity a určili súbor pravidiel a odporúčaní na tvorbu každodenných aj nepravidelných materiálov.

Redizajn loga a nové písmo

V spolupráci s marketingovým tímom sme sa rozhodli zachovať pôvodný znak a zmeniť len jeho textovú časť. Prirodzeným dôsledkom rozširovania siete fyzických predajní bolo skrátenie názvu na Martinus, bez internetovej koncovky „.sk“. Základná farebná paleta zostala nezmenená, ponechali sme červenú a čiernu farbu.

Poukladané knihy – základný prvok vizuálnej identity

Cieľom nebolo vytvoriť nápadné grafické dielo. Chceli sme aby vizuálna identita podporila obsah – aby si ju bežný návštevník webových stránok alebo kamenných predajní uvedomil postupne, rovnako ako sa postupne stáva fanúšikom značky Martinus.

Element „Knihy“ je jednoduchý motív knižiek položených na sebe. Môže obsahovať 2 - 4 knihy, výnimočne viac, pričom jednotlivé knihy môžu mať rôzne šírky a hrúbky, ako aj rôzne farby (červenú, bielu alebo čiernu). Pravidlom je, že knihy ukladáme tak, aby nespadli. :-)

Doplnkové farby nie sú primárne určené na budovanie vizuálnej identity. Slúžia na navigačné a informačné účely.

Paleta farieb je rozdelená do troch skupín. Základná paleta obsahuje farby loga a používa sa predovšetkým na logo a element „kniha“. Sekundárna paleta, buď studená alebo teplá, sa využíva v marketingových materiáloch a na navigačných/informačných značkách v predajniach.

Neexistujú žiadne špeciálne odporúčania pre jednotlivé farby a ich použitie. Tento farebný mix dotvára a podporuje obsahovú a farebnú rôznosť samotných kníh.

Výnimkou sú označenia tematických sekcií na regáloch alebo voľne položené značky, ktoré sú vždy čierne s bielym textom.

Súvisiace práce

ALLMEDIA

Kompletný rebranding pre slovenského dodávateľa produktov a riešení pre stavebníctvo

Solargis

Tvorba komplexnej brand identity vrátane produktovej identity pre svetového lídra v oblasti solárnych dát a aplikácií.

Soraz

Svieža značka a vizuálna identita pre šikovnú partiu stavbárov z Trnavy.

DNA ERA

Komplexný rebranding značky a produktov pre biotech startup, ktorý analyzuje DNA a výsledky "prekladá do ľudskej reči".