Softec Softec

Softec
Logo, vizuálna identita a web pre jedného z popredných lídrov IT sektora na Slovensku.

Softec je softvérovo-konzultačná spoločnosť, ktorá sa špecializuje na vývoj veľkých informačných systémov na mieru, najmä pre finančný sektor. Zadanie pre Studio 001 zahŕňalo návrh nového loga, firemných a marketingových materiálov, ako aj nového webu.

Hlavným dôvodom pre zmenu identity bolo posunutie ťažiska spoločnosti Softec smerom ku konzultačnej činnosti. Tento posun predstavuje prechod od tradičného technického prístupu, symbolizovaného tvrdými jedničkami a nulami, k zameraniu na mäkšie, ľudské procesy.

studio 001 softec branding design 01
loader
studio 001 softec web design 01
studio 001 softec branding design 03 02
studio 001 softec branding design 04
divider

Minimalizmus textového loga zaručuje dobrú čitateľnosť pri všetkých aplikáciách a odolnosť voči budúcim vizuálnym trendom.

Logo Softec je inšpirovaný tvarom tlačidla – jednoduchý obdĺžnik, ktorý je kompozične neutrálny a vhodný pre všetky typy aplikácií. Geometricky konštruované znaky s väčšou rozostupom zabezpečujú čitateľnosť aj pri malých veľkostiach.

Favicon a avatar citujú kruhový button pri zachovaní obrysovej linky. Názov Softec je zastúpený iniciálou „S“

studio 001 softec logo design 01
studio 001 softec logo design 02
studio 001 softec logo design 03
studio 001 softec folder design
divider

Vlnenie, ako symbol súzvuku a harmónie, tvorí kľúčový prvok vizuálnej identity Softec.

Táto identita stojí na troch základných prvkoch – vlnenie, farby a typografia.

Vlnenie vyjadrruje súzvuk a harmóniu, ktoré možno aplikovať na rôzne aspekty spoločnosti Softec, ako napríklad spoluprácu medzi Klient vs Softec alebo zladenie požiadaviek klienta s vlastnosťami produktu. Vlnenie aplikujeme na prvky v popredí alebo v pozadí. Nemusí byť hlavným hercom, môže byť aplikované aj na pozadie a dotvárať tak celkový vizuálny obraz.

Farby sú inšpirované farebnosťou kódu vo vyvojárskych aplikáciách, pričom spektrum zahŕňa modrú, zelenú a červenú farbu. Modrá symbolizuje stabilitu a spoľahlivosť, ostatné farby dynamiku a vitalitu. Texty a ikony používajú čisté farby, zatiaľ čo farebné prechody sa aplikujú na plochy s vlnením alebo na kolorovanie fotografií. Vždy sa vytvára pár: rovnaký farebný prechod na farebnú plochu s vlnením a kolorovanie súvisiacej fotografie.

Písmo DIN Next sme vybrali pre jeho čistú a technickú kresbu. Kondenzované rezy majú vyvážený pomer výšky a šírky a vytvárajú monumentálny textový blok.

divider 2px
nadpis h3 vlnenie 02
nadpis h3 divider text 2px
studio 001 softec branding design 10
studio 001 softec branding design 11b
studio 001 softec branding design 12b
divider
divider 2px
nadpis h3 farby
nadpis h3 divider text 2px
studio 001 softec color brand b
divider
divider 2px
nadpis h3 typography
nadpis h3 divider text 2px
studio 001 softec typography design 01 02
studio 001 softec typography design 02
studio 001 softec typography design 03 02
divider

Rôznorodá farebnosť prispieva k sviežej a hravej vizuálnej identite, pričom vlnenie a typografia zabezpečujú súdržnosť celej koncepcie.

Žiadna modrá strnulosť a monotónne prezentácie. Farebné odlíšenie pre rôzne oblasti pôsobenia a produkty vytvára dynamický a farebný svet Softec, ktorý vyjadruje dynamiku a vitalitu, ale vďaka prítomnosti modrej farby zároveň aj stabilitu a dôveryhodnosť. Vlnenie integruje tieto prvky do jedného celku, ktorý je prítomný vo všetkých prezentáciách spoločnosti Softec.

studio 001 softec branding design 20
studio 001 softec branding design 21
studio 001 softec branding design 22 02
studio 001 softec web design 20
divider

Analýza dát z Google Analytics nám umožnila identifikovať dve cieľové skupiny pre nový web: klientov a záujemcov o prácu.

Vytvorili sme štandardný web pre B2B spoločnosť bez vizuálnych alebo UX experimentov, pričom sme použili približne 10 komponentov na zostavenie všetkých stránok.

Služby a produkty sme farebne odlíšili prostredníctvom farieb bannerov, farebných „štítkov“ v banneroch a nadpisov. Vlnenie je zámerne prítomné v menšej miere ako v tlačovinách alebo PPT prezentáciách. Hlavný vizuálny a obsahový dôraz je kladený na textovú časť, ktorá je v rámci navrhnutého konceptu obsahu a dizajnu hlavným prvkom celého webu.

studio 001 softec web design 30
studio 001 softec web design 31
studio 001 softec web design 32
studio 001 softec web design 33
studio 001 softec web design 34